999 Games heeft CLEVER 4EVER uitgebracht. Dit is het vierde spel in de succesvolle reeks roll & write dobbelspellen van Wolfgang Warsch. Ook dit spel maakt gebruik van het beproefde spelsysteem met zes gekleurde zeszijdige dobbelstenen (de witte joker, geel, groen, blauw, grijs en roze), waarmee je op vijf manieren een mooie score probeert te halen. Het basissysteem is gelijk aan de voorgangers. De actieve speler dobbelt en kiest maximaal drie keer één dobbelsteen, legt daarbij de niet gekozen lagere stenen af op de schaal en noteert drie keer zijn resultaat. Daarna mogen de passieve spelers één steen van de schaal kiezen en noteren. Nieuw is de bonusactie zilverpoetsen, waarmee een passieve speler de waarde van een steen op de schaal met 1 mag verhogen of verlagen. De actieve speler mag tijdens een blauwe actie poetsen om de waarde van de witte steen op de schaal te manipuleren.
Geel heeft drie onafhankelijke rijen, die je van links naar rechts vult. In de bovenste rij moeten de cijfers oplopen, in de onderste twee maakt dit niet uit. Sommige velden geven een bonus. Volledig gevulde kolommen leveren 10-20 punten op; de som van alle cijfers in de middelste rij minpunten en de som van de onderste rij pluspunten. In de blauwe zone werken de blauwe en de witte steen weer samen. Met de witte kies je een kolom, met de blauwe een rij. Je kruist het getal op het kruispunt door. Twee getallen in een rij geven de afgebeelde bonus. Voor punten heb je twee getallen in de kolommen nodig. Grijs heeft verschillend getinte groepjes. De worp moet minstens gelijk zijn aan de omvang van de groep, waarna je alle velden van de groep aankruist. Onderweg kun je ook bonussen verdienen. Je krijgt punten voor volledige kolommen.
Bij groen is elk veld gesplitst in twee driehoekjes (boven en onder). Je vult ze van links naar rechts in, waarbij je kunt schakelen tussen boven en onder. In de onderste driehoeken kun je bonussen verdienen. Wanneer je beide driehoeken van een veld hebt gevuld, noteer je de som erboven (dubbel vanaf het vierde veld). Dit zijn je groene winstpunten. De roze zone vul je van links naar rechts in. Het getal bepaalt het effect: 1 doet niets; 2,4 en 6 leveren extra punten op; bij 3 zet je ook een 3 op het volgende veld; alleen de 5 en de 6 leveren de onder een veld afgebeelde bonus op. Je winstpunten bestaan uit de waarde boven je laatste veld en de bonussen voor 2,4 en 6.
CLEVER 4EVER is geschikt voor 1-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten.
Meer informatie: