De Duitse uitgever Nürnberger-Spielkarten-Verlag (NSV) heeft voor het voorjaar van 2018 drie nieuwe spellen aangekondigd, die na verloop van tijd ook bij de White Goblin Games zullen verschijnen.
Illusion is een kaartspel waarbij de spelers elke ronde een rij met gekleurde kaarten vormen. Er zijn twaalf pijlkaarten (3x rood, geel, groen en blauw). De 98 kleurkaarten tonen op de voorkant allerlei patronen in deze kleuren, op de achterkant is van elke kleur aangegeven hoeveel procent deze van de voorkant uitmaakt. Beide soorten vormen een eigen stapel, de pijlkaarten gedekt, de kleurkaarten open. Elke ronde geeft de getrokken pijlkaart aan met welke kleur wordt gespeeld. In pijlrichting ontstaat een rij kaarten, waarvan het kleuraandeel steeds gelijk of hoger moet zijn. De actieve speler moet oftewel de juistheid van de volledige rij betwisten, oftewel een kaart van de stapel trekken en op de gewenste plek aan de rij toevoegen. Wordt een rij betwist, dan draai je de kaarten om en geven de procenten aan of de rij legaal is. Heb je terecht betwist, dan krijg jij de pijlkaart. Heb je ongelijk, dan gaat de pijlkaart naar degene die de laatste kleurkaart heeft gespeeld. Je speelt door totdat iemand drie pijlkaarten heeft verdiend.
Illusion is ontworpen door Wolfgang Warsch en geïllustreerd door Oliver Freudenreich. Het spel is geschikt voor 2-5 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van 15 Minuten.
Bij het kaartspel The Mind vormen alle spelers een team. In de eerste ronde krijgt iedereen één kaart van de stapel met honderd genummerde kaarten, in de tweede ronde twee kaarten enzovoort. Het team moet elke ronde de handkaarten van de teamleden één voor één afleggen in een oplopende volgorde op een open aflegstapel. Er is geen speelvolgorde, je legt een kaart af wanneer je wilt. Daarbij moet je altijd de laagste kaart spelen en mogen de spelers de waardes van hun eigen kaarten niet verraden. Bij een tussentijds foutje verliest het team één leven en gaat de ronde verder. Na een succesvolle ronde wordt het team beloond met een extra leven of een werpster. Met een werpster kun je het spel onderbreken; wanneer alle spelers het eens zijn, legt iedereen vervolgens zijn laagste handkaart ongebruikt af. Er is een variant met een gedekte aflegstapel.
The Mind is ontworpen door Wolfgang Warsch en geïllustreerd door Oliver Freudenreich. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van 15 Minuten.
Bij het dobbelspel Würfelland heeft iedere speler een afveegbaar tableau met zeszijdige gebiedsvelden in zes kleuren. Elk tableau bevat twaalf schatvelden en enkele zwarte hindernissen (die je niet mag aankruisen). Onderaan je tableau vind je een spoor met informatie over de bereikte schatten. Wie als eerste negen schatvelden en alle velden van één kleur heeft aangekruist, is de winnaar. De actieve speler gooit de zes dobbelstenen en kiest de kleur die hij straks wil aankruisen. Hij legt deze stenen apart en mag de rest opnieuw gooien, enzovoort. Gooi je dan niet de gekozen kleur, of besluit je te passen, ga je naar de volgende stap. In de tweede stap kiest de actieve speler een gebied in de gekozen kleur en moet hij voor elke dobbelsteen één gebiedsveld in die kleur aankruisen. Iedere medespeler mag één van de andere kleuren kiezen en op dezelfde wijze alle dobbelstenen van die kleur aankruisen. Zijn er meer stenen gegooid dan jij vrije velden hebt, mag jij in deze kleur niets aankruisen. Je moet een begonnen gebied eerst afmaken, voordat je naar een ander gebied van dezelfde kleur mag. Kruis je een schatveld aan, dan krijg je een bonusworp als beloning.
Würfelland is ontworpen door Andreas Spies en Reinhard Staupe. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van 20 minuten.
Meer informatie: