Naast het gisteren aangekondigde coöperatieve spel Verflucht!, komt de Duitse uitgever Amigo in de loop van deze maand met de volgende titels.
Bij All You Can Eat heeft iedere speler een set kaarten met drie wormen, twee vogels, twee katten, één hond en één vlo. Een van de spelers krijgt de alfadierkaart. Elke ronde kiezen alle spelers gedekt één dierkaart en draaien deze tegelijk open. Dan wordt de voedselketen afgewikkeld. Een worm levert niets op. De vogels eten vervolgens, in speelvolgorde vanaf het alfadier, de wormen op. Vervolgens vreten de katten de vogels inclusief hun wormen. Dan zijn de honden op een soortgelijke manier aan de beurt en ten slotte neutraliseert de vlo alle honden inclusief de door hen verzamelde dierkaarten. Niet gesnapte dieren blijven voor de volgende ronde op tafel liggen. Nadat alle handkaarten zijn gespeeld, krijg je punten voor de sterren op jouw gewonnen kaarten. Je speelt zoveel rondes als er spelers meedoen. Het alfadier schuift steeds door. All You Can Eat is ontworpen door Kevin G. Nunn en geïllustreerd door Klemens Franz. Het spel is geschikt voor 3-6 spelers vanaf zeven jaar en heeft een speelduur van ongeveer 15 minuten.
Bij de nieuwe versie van de klassieker Hol’s der Geier zijn de muizen vervangen door stokstaartjes, inhoudelijk is er niets veranderd. Iedere speler heeft een gelijke set met vijftien biedkaarten (1 tot 15). De dierentuinstapel bestaat ook uit vijftien kaarten: tien stokstaartjes (+1 tot +10) en vijf gieren (-1 tot -5). Aan het begin van elke ronde wordt de bovenste dierenkaart omgedraaid. Daarna speelt iedere speler tegelijk één biedkaart. Bij een stokstaart wint de hoogste bieder de dierenkaart, bij een gier is de laagste de klos. Een gespeelde biedkaart ben je de rest van het spel kwijt. Wanneer spelers dezelfde biedkaart uitspelen, schuift een stokstaart door naar een lagere bieder. Op dezelfde manier eindigt een ongewenste gierkaart alsnog bij een medespeler die een veilige hoge kaart dacht te spelen. Na 15 rondes wordt de score bepaald. Hol’s der Geier is ontworpen door Alex Randolph en geïllustreerd door Marek Blaha. Het spel is geschikt voor 2-5 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 20 minuten.
Bij het kaartspel Krass Kariert draait het om het lozen van je kaarten. Iedere speler legt drie chips en twee reservekaarten open voor zich af. Vervolgens krijg je een hand kaarten, waarvan je de volgorde niet mag veranderen. In jouw beurt mag je een combinatie van max. drie kaarten uitspelen. Deze kaarten moeten zich naast elkaar in jouw hand bevinden. Naast één enkele kaart kun je een paar, een trio of een straat van twee of drie kaarten spelen. De volgende spelers moeten dit bod overbieden. Kun je niet overbieden, moet je een reservekaart aan jouw hand toevoegen. Je bepaalt zelf waar die belandt. De slag is voorbij wanneer iedereen een beurt heeft gehad. De hoogste bieder begint de volgende slag. Het is de bedoeling om jouw hand kwijt te raken. De laatste speler met handkaarten moet één chip inleveren. Moet je een chip inleveren terwijl je er geen bezit, dan eindigt het spel en heb jij verloren. Krass Kariert is ontworpen door Katja Stremmel. Het spel is geschikt voor 3-5 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 30 minuten.
Marco Bohno is een uitbreiding van Bohnanza, die je met het materiaal van Bohnanza of Ladybohn kunt spelen. Ook hier draait het om bonenteelt, -oogst en -handel. Deze uitbreiding introduceert opdrachtkaartjes, die als handelsroute tussen de startkaart (Venetië) en de finish (een gouden rank) worden neergelegd. Voor elke stap voorwaarts moet je de afgebeelde opdracht vervullen. Je kunt wat sneller vooruit door daalders in te leveren. Het bereiken van de finish luidt het einde van het spel in. Deze heruitgave van Bohnröschen is ontworpen door Uwe Rosenberg en geïllustreerd door Björn Pertoft.
Texas Showdown is een slagenspel in een saloon. De zestig speelkaarten worden aan het begin van de ronde verdeeld, waarna de speler met de laagste kaart de eerste slag opent. De volgende spelers moeten één van de kleuren in de slag bedienen. Kun je niet bedienen, dan mag je een andere kaart spelen. Heeft iedereen gespeeld, wordt de dominante kleur van de slag bepaald. Degene met de hoogste kaart in deze kleur wint de slag en krijgt daarvoor één minpunt. Je speelt door tot de voorgeschreven minpuntenlimiet. Texas Showdown is ontworpen door Mark Major en geïllustreerd door Klemens Franz. Het spel is geschikt voor 3-6 spelers vanaf tien jaar en heeft een speelduur van ongeveer 45 minuten.
Bij The Cat krijgt iedere speler, afhankelijk van het spelersaantal, drie of vier stapels met elk vier katten. De katten zijn met een verschillend humeur afgebeeld: knipogend, vriendelijk, brede grijns. Het is de bedoeling om in elke eigen stapel uitsluitend katten met hetzelfde humeur te verzamelen. De spelers spelen tegelijkertijd en ruilen steeds één kaart van een stapel om tegen één kaart uit het midden. Rechtstreeks ruilen tussen eigen stapels is verboden. De eerste speler die al zijn stapels gelijk weet te maken, roept stopt en beëindigt de ronde. Elke correcte stapel is één punt waard. De ‘stopper’ krijgt een bonuspunt wanneer hij geen fouten heeft gemaakt. Zo niet, krijgt hij nul punten. Het spel is voorbij wanneer iemand 20 punten haalt. The Cat is ontworpen door Brad Ross, Don Ullman en Jack Ullman en geïllustreerd door Raimund Frey. Het spel is geschikt voor 2-4 spelers vanaf acht jaar en heeft een speelduur van ongeveer 20 minuten.
Meer informatie: